Vyhledávání

Nový příspěvek

citovat #89031, Kolemjdoucí (zrušit citaci)

Max. velikost souboru je 512.0kB.
Max. povolené rozlišení obrázku je 1000x1000px
(obrázek bude automaticky zmenšen na max. rozlišení, pokud nepřesáhne max. velikost souboru).

EVFKYYI

(*) označuje povinná pole

MirekK20.ledna 2021, 08:10 hod#89057odkazcitovat

Reaguje na #89056:

Z technického hlediska je jedno, do jakého vstupu je který mikrofon zapojen.
Záleží na "ukázněnosti hráče" a na účelu - živé vystoupení/záznam/jiné. V některých případech je použití kompresoru nutné.
Předpokládám, že klávesy jsou připojeny do linkových vstupů (konektory "Jack"). Na těchto vstupech phantomové napájení nikdy není, takže je také jedno, do kterých jsou připojeny.

Míra12.ledna 2021, 14:22 hod#89056odkazcitovat

MirekK

Moc děkuji za info.

Ad č.1: S mikrofonem současně koupím originál adaptér AKG MPA VL Male. Je to stejná značka, neměl by být s ničím problém, bude to jistota.

Ad. Č.2: V mém případě se jedná o kanály 1-6, které mají phantom (Behringer Xenyx X1222USB).
Je lepší kondenzátorový AKG zapojit do kanálu 1-4, které jsou vybaveny kompresorem, nebo raději do kanálu 5-6 bez kompresoru?
A když mám v kanálu 5/6 klávesy, můžu je tam nechat, nebo je zapojit do kanálu 11/12, kde není mikrofonní vstup?
Kabely si doma nedělám, kupuji je nové v kamenných prodejnách, takže se zapojením by neměl být problém, měly by být zapojené správně
Děkuji

MirekK12.ledna 2021, 13:11 hod#89055odkazcitovat

Reaguje na #89053:

Ad č.1: k mikrofonu C516 ML je NUTNÝ adaptér. Např. AKG MPA VL Male - https://www.thomann.de/cz/akg_mpa_vl_male.htm
V adaptéru je zesilovač pro tento typ mikrofonu.
Asi by bylo možno použít adaptér i od jiného mikrofonu, ale tam je nutná znalost zapojení, případně výroba nějaké přechodky.

Ad č.2: Phantom se u pultů této kategorie zapíná do všech mikrofonních vstupů (konektory XLR) současně - tj vstupy 1-"8".
Oba mikrofony můžeš připojit do kteréhokoli vstupu. U obou je nutné použít standardní mikrofonní kabely XLR-XLR (propojené 1-1, 2-2, 3-3).

Milano10.ledna 2021, 13:31 hod#89054odkazcitovat

Dobrý den,

Bylo by prosím možné změřit EAW RS123 a 153 jako RCF ART745 mk4 ? Rozhoduji se mezi EAW a RCF a nejsem si jist...

Míra9.ledna 2021, 23:40 hod#89053odkazcitovat

Ahoj všichni, potřeboval bych prosím poradit s mikrofonem. Budu potřebovat zapojit kondenzátorový nástrojový mikrofon AKG C 516 ML do mixu Behringer XENYX X 1222 USB vybavený phantomovým napájením (+48V). V mixu mám už zapojené 2x klávesy (kanály 5/6 a 9/10) a dynamický mikrofon Shure SM58 LCE na zpěv (kanál 1).
Dotaz č.1: Budu potřebovat ještě nějaký odaptér z mini XLR na XLR, nebo je součástí balení (fyzicky mikrofon doma ještě nemám a na netu se info dost rozchází)?
Dotaz č.2: Do jakého kanálu mohu zapojit kondenzátorový AKG a následně zapnout phantomové napájení, aniž bych nějak "ublížil" klávesám, nebo dynamickému Shure a mohl tak používat všechno najednou?
Omlouvám se za možná hloupý dotaz, ale s kondenzátorovým mikrofonem je tohle moje úplně první zkušenost, nikdy jsem se s ničím takovým nepotkal a nerad bych udělal víc škody, než užitku. Díky moc za radu

Otas31.prosince 2020, 20:37 hod#89052odkazcitovat

2 Petr:
Správné otázky pro podnapilost za Silvestra (nejsem na sezení doma o Silvestra vůbec zvyklý, divný rok 2020, zatracený covid).
Jako na lodi v nebezpečí, první návrhy řešení říká plavčík, poslední kapitán. Tedy řeč (přiopilého) plavčíka:
Od konce:
Nota závisí od rychlosti zvuku a vzdálenosti posluchače od interpreta. 120 za minutu (pokud si to správně pamatuji z hudebky před mnoha desítkami let) představuje cca 165 metrů na úder. Pak se - podle konkrétního návrhu řešení musí člověk zabývat půlkami, čtvrtinami, osminkami, šestnáctinkami atd. Dle skutečné vzdálenosti.
Popsat vliv rezonance, tlumení, odraz je na velmi dlouhý článek. Nejstručněji: Rezonance zdůrazní (rezonanční) kmitočet, tlumení sníží hladinu zvuku na daných zatlumených kmitočech, odraz vytvoří fázově posunuté (delší vzdáleností cesty odrazu od přímé cesty) vlny. Vše se negativně odrazí v nerovnostech přenosu kmitočtové charakteristiky zdroje zvuku (interpreta) k posluchači.
Popisy jeviště a hlediště je nutno vytáhnout ze skript, stejně jako výčet akustických prvků a prvků, které mají vliv na akustiku, určitě bych na většinu zapomněl.
Tolik ten plavčík. Teď to už bude na těch, co mají s prostorem a projekty řešení akustiky více zkušeností...

Petr29.prosince 2020, 17:08 hod#89051odkazcitovat

Zdravím, prosím o radu - jsem začátečník
Mám toto za úkol a nevím si moc rady, moc tomu nerozumím:

-Vypište všechny akustické prvky a prvky, které mají vliv na akustiku
-Popište jeviště a hlediště, jak souvisí poloha účinkujících s rozmístěním posluchačů (zvažte velikost pravo-levé a výškové uspořádání jeviště a hlediště)
-popsat vliv rezonance/tlumení/odraz, pro jaké frekvence
-Jaké notě v tempu 120 (4/4 takt) odpovídá doba, za kterou zvuk přijde od interpreta k posluchači v tomto sále, zvolte si nejvzdálenější místo poslechu.

Děkuji za rady
Petr

Martin S.27.prosince 2020, 11:51 hod#89050odkazcitovat

Petr Soukup: výhybka musí být především odladěná pro konkrétní sestavu reproduktorů, ideálně i konrkétní reprobox. Tedy nezbývá než to změřit a výhybku odladit. V tomto případě bych to řešil jako 2,5 pásmo a potom lze pracovat i s menším HF driverem, nicméně i ten nejspíš zaslouží výměnu. Máš-li zájem to dát dokupy, tak e-mail je pod nickem...

Petr soukup27.prosince 2020, 10:50 hod#89049odkazcitovat

Ano vím že to byla sračka proto šli repra ven a,nahradil jsem je kvalitními,tomu boxu by jste křivdil je z Březové překližky 15mm včetně vnitřních výstuh,box mi tu ležel ladem tak bych ho chtěl využít na takový ty garážový posezení....Narozeniny,a podobně

IvanD27.prosince 2020, 09:55 hod#89048odkazcitovat

Ještě fotka výhybky. Basáky jsou snad místo cívky připojené jen přes PTC