Vyhledávání

Otas16.února 2021, 18:00 hod#89079odkazcitovat

Czadek: To mi připomnělo naše začátky (cca 1987) a stejné problémy s touto bednou.
Teď je skvělé období tyto bedny nahradit, v bazaru se dají koupit velmi slušné za cenu, která jen mírně překonává cenu nového driveru (který to potřebuje).
Tweetery jsme tam sice tenkrát cpali od Tonsilu 2ks na bednu náhradou za ARV (zde obdoba viz APT80), na jehož výměnu není třeba nic řezat a po vložení se jen musel dát k výškám srážecí odpor vyšší hodnoty, aby to neodcházelo.
Ale (i po vloženi driveru a řádné výhybky) se to nedožilo z důvodu tvorby vizainové ostudy roku 2000....
Fakt nedoporučuji do toho vrážet peníze! Viz druhá věta.

Czadek16.února 2021, 15:21 hod#89078odkazcitovat

Zdravim, mám dotaz. Nejsem odborník ! Máme ve zkušebně na nazvučení zpěvů repra Tesla V 6808 se šesti výškáči ARV 168, se kterými jsou neustálé problémy - odcházejí. Daly by se nahradit např. jedním tweeterem, popř. jakým ? Díky za jakékoliv rady.

MK15.února 2021, 18:45 hod#89077odkazcitovat

Me taky v posledni dobe neprisly ty maily s linkem na smazani inzeratu...

Petr B.15.února 2021, 15:02 hod#89076odkazcitovat

MAD: Mělo by to jít smazat linkem, který bys měl dostat do e-mailu po jeho zadání. No, taky to nemůžu najít, takže mi tu visí staré inzeráty, které tu už být nemusí. Taky netuším co s tím.

MAD15.února 2021, 10:36 hod#89075odkazcitovat

Na PRODANCE: Asi jsem dementní, ale jak se dá smazat inzerát v sekci "BAZAR"?? Mám zato, že to nějak šlo, ale teď tu možnosat nějak ne a ne najít... dík MAD

Tyl9.února 2021, 10:06 hod#89074odkazcitovat

Petr B:
Mám tam na konci prvního řádku nevhodné slovo ((raději))-mělo by tam být ((někdy)), moje chyba.
Jinak jsem už dříve napsal, že se na tomto fóru nedá řešit jak co hraje a proč a co je lepší a super atd. Na základě vzniklých nedorozumění, díky stručnosti, bychom to zbytečně hrotili.
Zaměřuju se hlavně na váhu, velikost, vhodné využití atd. Takže určitě nesrovnávám parametry pomyslné poloviny TTS 56, s podobně velkou NDB21.
Určitě bude hodně čtenářů také zajímat Tvé upřesnění-(( hutnější "línější" basy)), a podobné hodnocení.
Mnohým to pro začátek velmi pomůže, když se rozhodují na co se zaměřit. Ne každý měl nebo má takovou možnost jako my, že toho máme plné sklady i makovice.

Možná bychom mohli otevřít další téma, TW AUDIO T24N. (K subům se budeme vracet neustále. To je nekonečný příběh).
Slyšeli jsme T24N ve Frankfurtu 2017. Visely na nádvoří jen dvě nad sebou, vedle různých větších i velkých banánů a docela jsme nechápali.
2018 už jsem jich pořídil a upravil, dodělal, ((velmi složitý, těžký a drahý rigging jsem nahradil)), a 2019 jsme je zkoušeli na akcích všeho druhu. No a přišel Covid, takže jsme v půli cesty.
Je toho na nich hodně zajímavého a už jsou někteří, co mají i originály. Cenově docela pálka. Asi je také dost očarovaly.

Já vzpomínám kolik jsme za starých časů zkoušeli podobných konstrukcí a vždy to bylo nějak na prd. (Nádraží).
No a ejhle, jak někdo vyladí takovou “novinku”, hned se na to vrhne Číňan a už to frčí.
Zatím jsem objevil 3druhy zapojení, několik výrobců a dokonce několik stavebnic. Víme jak to dnes funguje, když je o něco zájem.

Tak zatím. Tyl


Petr B.9.února 2021, 08:31 hod#89073odkazcitovat

Tyl: Už rozumím cos myslel tou podobností NDB21. Šedé vody, tenká hranice. :-)
NDB vypadá, že má menší průřez bassreflexu ve jménu objemu a nižšího ladění, a prudší sklon sklopené stěny. TTS aby bylo kompaktní jinou možnost nemělo, a považoval bych to za "vedlejší produkt" designu.

Petr B.9.února 2021, 07:55 hod#89072odkazcitovat

Tyl:
Tak jistě je ve vlastním zájmu výrobců pokrýt dostatečně trh, a tedy vyrobit i kompaktní řešení, ale asi zdaleka nebudou "ve většině". Ani modelama ani prodejema. Tu svojí budku jsem mimojiné stavěl právě proto, že jsem na trhu nic tak zajímavého neviděl. NDB21 je půlka TTS56 asi jako rohlík je půl vánočky. Jsou to dost jiné konstrukce. TTS56 je vpodstatě bassreflex. Pokud dobře pamatuju, je v tom něco jako RCF LF21N451, a jsou to takové ty hutnější "línější" basy. "Tvrdý" bas jsme asi po těch letech už rozlouskli. Je to dáno frekvenční charakteristikou, a GD/TR. I reprobox s tvrdým basem může neumět basy, ne že ne.

Co se posunu týká, ten nastal, ale ještě se nedostal do spotřebky. IPAL/M-Force, bezfiltrové D-class zesilovače. To už je docela dobrá magie.

Tyl9.února 2021, 04:10 hod#89071odkazcitovat

Petr B: nevidím nic jiného než to, že si všichni výrobci do jednoho uvědomují, kolik obděratelů sáhne raději po poloviční velikosti jen s jedním měničem ! KS21, to je půlka KS28, a tak bychom mohli pokračovat. (NDB21, je půlka TTS56, a mnoho dalších). Navíc lze KS21použít k zavěšení. Takže se asi shodneme, že se o velký nápad nejedná. Ani velikosti nejsou vyjímečné. Prostě vždy polovina těch "kolosů" se dvěma repro. Ano, je tam rozdíl 10cm v šírce, ale to určitě jen kvůli zavěšení.
Spíš mě zajímá, jak je rozdílný zvuk. Není málo těch, kteří dělí výsledný zvuk na "tvrdý" a "měkký". Také tito kolegové tvrdí, že z tvrdého PA se dá měkký zvuk snadno dostat. Ovšem z měkkého PA se tvrdý zvuk už tak snadno dostat nedá. Nejvíce je to prý znatelné u spodků-"kopou", nebo je to jen "duchna". Toto je pro mnohé hodně důležité. Já jsem pro systém, který více "kope". Určitě má mnohem širší využití. Takže výrobci, kteří popisují, jak jejich vyústění zvukovodu téměř dokonale omezuje slyšitelné proudění vzduchu, tak tito nabízejí nejspíše zvuk měkký. Nic proti tomu. Dá se kombinovat.
Dále k těm "krabicím od bot". Ano je to mírně přehnané, ale opravdu jsou některé tyto výrobky dost velký vojeb. Když byl malý rozpočet a nezůstalo na poctivé vyztužení, tak se není čemu divit. Např Hanz se tím netají a píše tam ""EKO"".
U NDB21 by stačilo doplnit-""O NĚCO VYŠŠÍ Q, ALE PROVEDENÍ EKO"".Bylo by to jasné, tak jako u Hanze.
Ani v Milevsku se pan JK netají tím, že mu nové velké suby daly hodně zabrat, než byly výsledky uspokojivé. Dokonce jsem zaznamenal zmínku o použití svorníků. Takže žádné EKO. Poctivý výrobek i cena.

Co se typů repro týká, tak už několik desetiletí čekáme na nějaký větší vynález, ale neustále jen malé rybky.
U zesíků je těch vylepšení o dost více. Také proto se tak navyšují nároky na příkony repro a další parametry.
Už delší dobu platí, že basů není nikdy dost. Něco na tom je. Když mě kluci řeknou, nebereme tolik basů, neposlechnu.
Příště napíšu proč.
Hola Tyl

Petr B.7.února 2021, 14:53 hod#89070odkazcitovat

Tyl:
Neměl jsem ještě tu možnost jet s tím na plnej knedlík dlouho, ale takové jedno "nepůjde" mám a provozuju. Bedna má 58*58*75 i s nožkama a kolečkama. Je to velmi kompaktní bassreflex. Nevyužiješ v tom ten reproduktor na plno, ale zároveň je to velmi akusticky "hustá" krabička, a v tom rozsahu asi z jiného řešení víc vymáčknout nejde. A že nemám takové hovězí nápady jen já potvrzuje i L'acoustics se svými suby KS21. Co se nafukování krabice od bot týká, to máš z kama? NDB21 jsem osobně neviděl, ale ty své bedny už jsem při ladění na limitéru měl, a tak děsivé to nebylo. A to ty bedny mám z 15mm multiplexu! Vyztužení žádný extrém, na každé stěně jednou až dvakrát. Jinak pár konstrukcí repro mířeného takhle na spodek jsem dělal, a s tím už problém byl. Asi proto, že jedna hrana prostě není podpořena.
Ano, dvě 18" v jedné bedně už spíš nebude pro jednoho, musely by být v bednách zvlášť. 21SW115 je už na pohon kompaktní bedny slabej, a má měděnou cívku.
Všechno jsem si už svou peněženkou vyzkoušel a ověřil. V bednách mi jedou RCF LF21N551, které považuju za víc než zdatného konkurenta 21SW152, a v krabicích mi tu ležej 21DS115, které rád předám za pěknou cenu. Jakmile ty reproduktory začneš trápit v malejch objemech, tak právě ta velká cívka se hodí. Jenže pokud se maj udržet i zbylé vlastnosti, tak to nestojí málo.