Vyhledávání

Kolemjdoucí23.listopadu 2020, 22:12 hod#89024odkazcitovat

Dokončeníí:
.....Číňan nebude mít časem co kopírovat

Kolemjdoucí23.listopadu 2020, 22:09 hod#89023odkazcitovat

Pitrs:
"Znám spoustu lidí v branži, kteří dělají první ligu a když jiim příjde rider, tak v konečné fázi jde o prachy. Produkce si vymyslí kokotiny, zvukař a osvětlovač kapely, který si nikdy nic za svoje nekoupil to podepíše a rentalky vy se poserte, protože musíte do výběrovky. Tam nabídnou cenu dle rideru a v konečné fázi to vyhraje Lojza, který rider nesplňuje, ale má podle tebe nespolehlivé krámy s číny. Manager kapely to podepíše, aby byl kšeft pro kapelu."

Bavíme-li se o první lize:
netvrdím, že se to nestalo, ale primárně to je proto, aby to právě ten Lojza nedostal. Ten samozřejmě tu techniku ani zkušenosti s ní mít nemůže.
Pokud je v rideru zakázán line array "home made" nebo ČÍna, tak přes to nejede vlak. Totéž platí o mikrofonech atd.- pokud ale nabídnu rozumný ekvivalent (rozuměj kvalitní), není většinou problém.
Kapely na tom většinou trvají taky proto, že techniku platí takřka vždy pořadatel akce.
Na jednu stranu kapely chápu, protože někteří Lojzové jsou schopni si napůjčovat kdeco a pak to umí s bídou zapnout. Druhá věc je, že spousta kapel si víc než tu Čínu nezaslouží.
U světel je to trochu jinak, když nabídnu technikům kapely čínskou kopii washe či spotu, musí mít fixturu i ovládání shodné s originálem, což je u spousty světel problém.
Přestože nesouhlasím s obchodní politikou Prodance, v tomto souhlasím s Greenym - není kopie jako kopie.


Další problém je, že ty RFCka, LGčka, JBLka, AKGčka, DPAčka..... musí někdo vymyslet, navrhnout, vyrobit, otestovat, nechat certifikovat (homologovat), zajistit školící centra, reklamu, servisní a prodejní síť, vymyslet a nechat vyrobit obal atd. – a to všechno se promítne do ceny.
Z toho všeho Číňan nemusí téměř nic, ani to přesně opajcovat. Pak se v kopiích objeví plastová ozubená kolečka a mechanika, levné konektory, bídné ventilátory, to vše smontované „blátošrouby“. Za největší problém pak považuji použití levných polovodičů s velkou tolerancí hodnot, často více než 30%. To je velký problém např. u vícekanálových zesilovačů (to i v případě, že tyto zařízení jinak fungují).
Jestliže se na vývoj a výrobu techniky tito „drazí top“ výrobci vykašlou a zavřou krám, jak jim někteří přejete, tak ani ten ...

Tyl14.listopadu 2020, 03:32 hod#89022odkazcitovat

Vážení, dámy a pánové.
(Prosím nezapomínejme na děvčata. O zvučení se jich zajímá víc a víc a to je dobře.)
Dokončení textu dole-Zkušenost č.2.
Při tomto vícehlasém zpěvu se membránky středových repro tak rozvibrují, že se vychylka podobá malému basáku. Přitom jsou laděny v pásmu od cca 500Hz do 1,5-2Khz. Věříte tomu? Věřte!!
Odborníci dobře vědí čím to je a že je tomu opravdu tak. :roll:

2-Další problém vznikne, když se možná po vyexpedování z fabriky některá z membrán po vyzrátí lepidel atd. malinko vysune dopředu-ven z koše.
Takové menší středové repráčky jsou často uchyceny za magnety na chladič a tlačeny na přední mřížky nějakou permanentní sílou bez toho, že by byly přišroubovány šrouby kolem koše, jak je tomu u větších repro. No a to je příčina, která vyvolala po čase další neuvěřitelně zrádné, občasné drnčení.
Prostě se velký závěs membrány reproduktorku přiblížil k mřížce tak blízko, že se při výše popsaných výchylkách závěs dotýkal přední mřížky a toto způsobovalo další nepravidelné drnčení...Otlačené otvory od mřížky na závěsu membrány mě na tento průšvih ihned upozornily. :o
Vážení toto vše a další mám nafoceno, ale nemá cenu to zde ventilovat, protože se jedná o solidního výrobce a chyby děláme všichni. Až na výjimky...
Kšefty o které jsme tímto přišly nám nikdo z viníků neproplatí a věřte tomu, že se v tomto oboru můžeme snažit jak chceme, stejně se chybička občas objeví.
Je dobré mít neustále na paměti, že: ZÁKON SCHVÁLNOSTI JE VŽDY A VŠUDE PLATNÝ.
Ano jsou borci, kteří nikdy nikde nechybují, ale to je již jiná písnička a tu všichni dobře známe. Na tyto "chlapíky" nikdo nikdy neměl, nemá a mít nebude. Je to tak? :lol:
Zatím raději končím, protože je toho pro dnešek k neuvěření až až. :roll:
Příště napíšu o kabeláži k tomuto značkovému systému, která nás zradila cca po pěti letech používání. Atd, atp. Je to doslova nekonečný příběh.
Tyl

Tyl14.listopadu 2020, 02:29 hod#89021odkazcitovat

Zkušenost č.2.
Vážení je to již několik let, ale na takový průšvih se jen tak nezapomíná.
Když si vzpomenu, kolik kšeftů díky tomuto občasnému rezonování nám odpadlo, tak mě to hodně štve.
Dejte si tedy velký pozor na toto:

1-rozdíly ve výrobě značkových reproduktorů:
-některé středové repro např.6" mají místo "leonského přediva" na přívodech ke kmitačkám tenké pásky plíšků ze speciální slitiny, která má požadovanou odolnost proti utřepání.(?)
Tyto pásky jsou na obou koncích, jak u membrány tak u svorek zakápnuty lepícím tmelem, ale někde je množství tohoto tmelu jiné. :o
Díky tomu se tyto pásky brzy na zakápnutých koncích nějak částečně uvolní a délka tohoto přívodního pásku se změní. Většinou se tento pásek o malinko prodlouží. No a to stačí k tomu, aby se při určitých frekvencích některý z přívodů dotýkal membrány. :mrgreen:
Bylo velmi obtížné tyto frekvence opakovaně vyvolávat a tak se stalo, že jsme tomuto krátkodobému zadrnčení nevěnovali při běžných akcích dostatečnou pozornost.
Po nějakém čase se toto drnčení projevilo v plné síle, když se zvučily akce na kterých se vícehlasně zpívalo. Na těchto akcích zrovna hodně záleželo a jak už to bývá, bylo vymalováno.
Bylo to na Filmovce v pátek a pak hned v sobotu.
V pátek Markéta Irglová, tam se při tichých pasážích a silnějším dvojhlase již občas nějaké slabší drnčení projevilo, ale povšimnuli si toho jen někteří dobří posluchači. Bylo jich jen pár, ale již to smrdělo průšvihem.
V sobotu na náměstí to již bylo jiné kafé, když se do PA dostaly trojhlasy, které pocházely od skupiny Beatles revival. To už jsme byli zpocení hrůzou a prosili jsme boha, aby už byl konec. Nikoho z nás do té doby nenapadlo, že když bylo na běžných kšeftech kde zpíval většínou jeden zpěvák a to ještě všelijak,vše v normě, že se toto drnčení projeví v takové síle, až na vícehlasně zpívajících kapelách. Že je takových vícehlasně zpívajících kapel jako šafránu, to všichni víme. Dokončení příště.
Tyl

VT Vlastimil Tyl12.listopadu 2020, 10:35 hod#89020odkazcitovat

11:11, 11. 11. 2020-forum Prodance
Upravit BUTTON_DELETE BUTTON_REPORT BUTTON_INFORMATION Citovat
Příspěvek od Tyl » čtv 12. lis 2020 8:16:18

Jel jsem v tento okamžik autem a zrovna hlásila moderátorka R Zlín, že si všichni máme něco hezkého přát.
Já si toto ráno po delší době četl posledních cca deset článků na foru Pd a i díky těmto článkům jsem byl v dobré náladě. Tak jsem si přál, abychom byli všichni zdraví, aby tato izolace brzy skončila a co nejdříve jsme se vrátili ke společným akcím. Také jsem si přál, aby to forum Pd pokračovalo v podobně slušném a docela zajímavém duchu, aby se opět nepokazilo nějakýma hulvátskýma pitomostma atp. Asi do toho fora budu konečně také něčím přispívat, protože mé dlouholeté zkušenosti budou snad pro někoho užitečné a zajímavé. Pokud tedy projdou filtrem Pd, a hlavně pokud jim někdo uvěří. Zkušeností s reklamacemi, kvalitou výrobků, zatloukáním a nepochopitelným chováním různých prodejců mám hodně, ale mám nemalé obavy z toho, že se budou mnohým jevit jako neuvěřitelné. Uvidime.

Zkušenost č.1,
V roce 2010 jsem zakoupil od Hanze, na dvakrát, tři desítky kopií DPA clipů, CC100. Do dětských souborů, dechovek atd.
Poruchovost byla ohromující.!! Zvuk za tu cenu dost dobrý, pokud tedy nechrastily přívodní kabely, nebo nebyl zkrat v míní XLR díky nešetrně zamáčknutým packám, někdy částečně až do živého. Neváhal jsem a místa na kabelech, která reagovala na omak jsem postříhal, zkraty označil a poslal jsem asi pět postřihaných kusů na reklamaci. Do deseti dnů přišly nové kusy s omluvou a příslibem, že se těší na další spolupráci. Od té doby si dovoluji tyto postupy při podobných reklamacích opakovat a vždy jsem úspěšný. Dokonce se netajím tím, že u některých výrobků používám systém DODO-(dodělám doma). Neni tedy třeba zasílat nové aktivy atp na reklamaci, když jen něco drnčí atd atd. Všichni to známe a téměř všichni víme, že lepší to nebude !!!
Hanzservis si asi ověřil a dobře si uvědomuje, kdo je kdo a co je co. Pokud se nad tímto přístupem zamyslíme a použijeme jen ty nejjednodušší selské počty, tak je zcela jasné, proč to Hanz dělá tak a ne jinak. :roll:

Zatím takto. VT-Vlastimil Tyl UH

Pitrs10.listopadu 2020, 22:54 hod#89019odkazcitovat

Hurá!
Konečně rozumná diskuze. Tak položme si otázku, co je to originální díl? Co to jsou náklady a co je zákazníkovi po tom? Záruky vymysleli soudruzi.... vidím to tak, žě uživatele to nezajímá. Když si někdo koupí produkt, který bude fungovat, zaplatí se mu za pár kšeftů. Pak chvíli vydělává a až umře, tak ho vyhodí, protože nepotřebuje řešit reklamci, ani servis, který je drahý, protože servisák stojí mzdu a odvody, prostory, 30 minut na oběd......
Tím chci říct, že v tom je ten problém, že ten buzines jde do prdele. Majitel je na nervy, , ale bude si muset zvyknout, že bude hůř.

Greeny PRODANCE9.listopadu 2020, 12:47 hod#89018odkazcitovat

Pítrs: opět mi ty dva případy úplně nesouvisí:
Tedy popořadě: originální díly jsou originální díly, země původu může být všelijaká, ale jejich cenu určuje výrobce na základě svých nákladů, mimojiné i na vývoj a držení záruky.
To že si někdo koupí něco co vypadá podobně a je to z Číny za zlomek ceny originálního dílu, je jistě možné. My prodáváme originální díly původem od námi dovážených značek a jejich cenu skutečně určují výrobci, ne trh s čínskými kopiemi...

Nyní čínská světla: To je samozřejmě poněkud jiná kategorie než reproboxy a komponenty RCF.
U LED PAR/BAR a malých hlav trh zaplnily výhradně čínské výrobky buď přímo z Číny, nebo od přeprodejců typu American DJ.
Zrovna 5/7/10R Beamy skutečně vyrábí STOVKY fabrik napříč Čínou a jejich kvalita je velmi rozdílná. My v tomto případě opravdu nemáme snahu být nejlevnější - Proč? Nechceme se utopit v reklamacích čínského šrotu. Dodávali jsme je do několika instalací a museli jsme mít jistotu, že se nebudou sypat, tedy nakupujeme u dosti drahého výrobce, který však dbá na kvalitu. Skladem máme náhradní díly i celé hlavy. To vše také něco stojí. Nikomu nelze bránit aby si koupil ten nejlacinější 7R beam. Ovšem představa, že jelikož to má z venku stejné plasty, že jsou všechny stejné do posledního šroubku uvnitř, je prostě nesmysl - a velmi rozdílnou úroveň zrovna Čínských Sharpy potvrdí každý servisák co se tím zabývá...
Samozřejmě kutil který si to bude po večerech opravovat jistě může jít touto cestou, ale my opravdu nemáme primárně ambici konkurovat zboží z aliexpresu....

Otas9.listopadu 2020, 11:32 hod#89017odkazcitovat

I na mne zřejmě sedá ponorková nemoc, zmírním rétoriku.
Je otázkou, jaká bude budoucnost, nevím, nevypadá to s muzicírováním především vinou covidu dobře. Vypadá to špatně i pro všechny zmiňované (kritizované) firmy. Obávám se, že obvyklí zákazníci v Česku budou, nebo spíše již jsou, bez peněz a nenakupují zboží, a to ani v Číně. I při stávajících maržích si firmy nevydělají na své náklady. Zásadní snižování marží jim teď podle mne těžko pomůže. Proto tu výzvu nepovažuji za potřebnou. Takový Aliexpres stejně nemají šanci srovnat, natož trumfnout cenou ani náhodou. Tak jako malý krám potravin řetězec supermarketů. Trh rozhodne, budou se v mezích možností přizpůsobovat. Nejspíš nemalá část firem zanikne, bohužel i se servisem, který zákazníci nyní dostávají navíc, což mne dost mrzí. Asi je to z mých odpovědí znát.
Asi bych měl ještě upřesnit své aktivity (disko už poslední desetiletí působí v okolí jen ve stálých klubech - tam občas pomáhám radou), lepší by asi bylo napsat, že dělám převážně reprodukovanou muziku (svatby apod.), do toho často ještě všeobecné nazvučení společenských akcí (což se týkalo i zmíněné benefice) a jen v případě nutné potřeby řeším v omezeném rozsahu své výbavy live.

Pitrs8.listopadu 2020, 22:41 hod#89016odkazcitovat

Otas:
Nevím co uniká tobě, ale já jen svobodně diskutuji o tom, jak se vyvíjí trh v této náročné době, kdy kultura jde do sraček a píšu svůj názor, že praktiky obchodování s technikou a celkový přístup se asi rapidně změní. V reakci na příspěvek Pala co psal o Thomanovi ses choval jako obhájce PRODANCU..... Psal si, že hraješ a svítíš hlavně diskotéky a najednou tady píšeš, že podepisuješ nějaké pokuty na benefičních akcích. Znám spoustu lidí v branži, kteří dělají první ligu a když jiim příjde rider, tak v konečné fázi jde o prachy. Produkce si vymyslí kokotiny, zvukař a osvětlovač kapely, který si nikdy nic za svoje nekoupil to podepíše a rentalky vy se poserte, protože musíte do výběrovky. Tam nabídnou cenu dle rideru a v konečné fázi to vyhraje Lojza, který rider nesplňuje, ale má podle tebe nespolehlivé krámy s číny. Manager kapely to podepíše, aby byl kšeft pro kapelu. Sem tam se povedlo, že někdo zaplatil ty riderové věci - třeba sponzor, velké firmy, větší město..... Jen že tohle končí pánové. Tak že mám Otas obavy, že z hrušky dolů.

Otas8.listopadu 2020, 15:58 hod#89015odkazcitovat

Pitrs:
Něco ti uniká.
Pokud si to budu pouštět na mejdanech pro kamarády, tak budu hledat zboží na aliexpresu; když to kiksne, hodím to do šrotu a objednám jiné, Tehdy máš pravdu, dohromady mi dva kusy často ani nehodí cenu, za kterou to koupím v kamenných obchodech. Přinejhorším mi při poruše dají vykropený kámoši na hubu.
Když ale hraji na profismlouvu pro zákazníka, nemělo by mi to kiksnout. Vždyť i za týden zase hraji, ve smlouvě bývají i dost nepříjemné sankce (i na benefiční akci jsem nedávno ve smlouvě podepisoval 10 000 Kč). Při poruše se obracím na prodejce a vyřeším to, je to ve dvouleté záruce (někdy tříleté a v extrému jsem viděl i desetileté). Thomann rovnou hned, bez zkoumání posílá náhradní zboží. Když je to ze záruky, nechám to opravit - u Prodanců mají vlastní servis.
Navíc zákazník pozoruje i co používám za značky, to mi věř. A značkové zboží bývá v továrnách výrobce pod dozorem odběratele - značky, mívá nižší poruchovost. Nebývá to jen o nálepce.